• Spørgsmål & svar

    Spørgsmål & svar

Hvad er lakkorrektion?

Lakkorrektion er det ypperste, når vi taler om bilpleje og samtidig en proces, der er yderst tidskrævende. Når denne type arbejde udføres, arbejder vi nede i lakken og ikke kun på overfladen. Det kræver ekspertise, det rigtige værktøj og sidst men ikke mindst måleværktøj, så man undgår bearbejdningsfejl. Komplet lakkorrektion tager ofte 30-50 timer efter hvilken stand bilen er i, hvilken bil vi arbejder med samt en del andre faktorer. Ved 100% lakkorrektion, hvor vi fjerner alle lakfejl i klarlakken, vandsliber vi hele bilen i flere trin for at fjerne vaskeridser, ætsninger. Dybere ridser bliver bearbejdet enkelvis. Vandslibningen sørger samtidig for, at alle ujævnheder på lakkens overflade/"appelsinhud" fjernes. Derefter poleres lakken i flere trin for tilsidst at stå 100% fejlfri. Lakken vil nu fremstå som et spejl og mere fejlfri end nogensinde før. Denne proces anbefales til dem, der har investeret i samleobjekter, biler til shows eller til de mennesker, der kun vil have det bedste!

Hvorfor Carcare by Oxholm?

Fordi erfaring og viden er lig med tillid og det er din garanti for at arbejdet bliver udført korrekt, til den aftalte pris og til aftalt tid. Jeg har været i branchen siden 2000 og arbejdet i ind- og udland og jeg har i perioden 2000-2002 arbejdet med nogle at de dygtigste i branchen i Europa. Desuden har jeg undervist internationalt, været med i en ERFA gruppe (erfarings udveksling) for SONAX Gmbh i 10+ år, hvor alt inden for branchen blev diskuteret og nye ideer videre givet til udvikling at produkter, teknikker etc.. Jeg har desuden arbejdet med alt fra storproduktion til lakkorrektion på højeste plan og det har givet mig erfaring, som ingen andre besidder i branchen. Blandt mine kunder er idag AUDI Danmark, Aston Martin Danmark, FORMULA (Ferrari og Maserati), Porsche Danmark, Huyndai Danmark, Range Rover Danmark og Jaguar Danmark, samt kvalitetbevidste kunder, som gerne vil gøre noget ekstra ud af at holde deres bil på bedst tænkelig vis. Desuden underviser jeg i bilpleje, både for professionelle og private i ind- og udland.

Hvorfor er det så tidskrævende?

Kvalitet tager tid! Vi har tideliger produceret 2-3 biler komplet pr mand pr dag for storkunder, hvor vi idag på de fleste projekter bruger 1-2 dage på lakken eller på rens af interiør og til de få projekter, hvor vi arbejder på en bil i op til 7 dage. Vi er gået fra de billigere ydelser til de dyrere og mere tidskrævende, da det er MEGET mere tilfredsstillende for kunden og os selv. Den tideliger omtalte storproduktion eller brugtvogns klargøring, som den ofte omtales kan også være udmærket, men man kommer slet ikke i dybden, som vi gør idag. Desuden bruges der ofte silikoneholdige produkter, som gør, at bilen kun ser pæn ud i ca. 14 dage- et sminket lig så at sige. Vi er stolte over vores arbejde og vi lever at at levere kvalitet hver dag. De fleste af vore kunder kommer ca. en gang om året og de resterende hvert 2. år afhængigt af deres kørselsbehov. Jeg vil helst se bilen før jeg giver et tilbud. Det er altid er nemmere, at vurdere omfanget af arbejdet efter en samtale med kunden. Derefter ved vi helt nøjagtig, hvilke behov kunden har og hvad denne forventer. Desuden hjælper vi altid vore kunder m.h.t., hvordan de plejer deres bil på nemmest og bedst mulig vis imellem besøgene hos os.

Hvorfor kræver nye biler polering og lakforsegling?

Bilens lak er fra første dag udsat for mange faktorer så som traffikfilm, skidt, vind, frost, vejsalt, sol, varme, flyverust, tjære, vaskeanlæg, insekter, fugleklatter, nedfald fra træer etc.. Lakken på en bil er faktisk tyndere ind et menneskehår og derfor er det vigtigt, den passes og plejes for at holde længst muligt. Lakken er ujævn og derfor sætter "skidt" sig nemt fast. Dette minimeres betydeligt ved at forsegle lakken, som derved bliver jævn og glat og langt mere modstandsdygtig overfor smuds, vand o.lign.. Der er mange typer forseglinger, de billigste holder 7-14 dage og de bedste op til flere år. Vi spørger altid ind til kundens behov. Hvor meget kører bilen pr år? Står den i garage? Bruges bilen hele året? Vasker du selv eller kører du i vaskehal? Kører du hovedsageligt på landevej eller motorvej? Derefter anbefaler vi kunden en lakplejepakke som dækker dennes behov. Lakken skal plejes løbende for at holde længst muligt. Et er at bilen efterfølgende er superlækker at se på, men den er nu også beskyttet bedst muligt og nemmere at pleje. Før bilen forsegles, renses lakken for alle urenheder og poleres, for at den ser så flot ud som overhovedet muligt. Selve poleringen er ren kosmetisk og det er i denne proces, at ridser fjernes og dybde og glans bringes tilbage i lakken. Rens af lakken er vigtig, da f.eks. flyverust breder sig. Flyverust kommer i de fleste tilfælge fra bremseskiverne. Det er små metalpartikler, der brænder sig fast i lakken og disse skal fjernes jævnligt, for at det ikke udarter sig og ødelægger lakken.

Laver I kosmetisk klargøring på alle typer biler?

Vi laver kosmetisk klargøring/lakkorrektion af alle biler og har stor erfaring med veteranbiler, klassiske biler, specialbiler så som Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg, Rolls Royce, Bentley, Aston Martin etc.. Dog arbejder vi også med biler som AUDI, BMW, MERCEDES og Porsche er faktisk den biltype som vi laver flest af. Så I kan roligt overlade jeres dyreste eje til os. Vi har desuden det mest moderne måleudstyr på markedet, hvormed vi kan måle de enkelte lag i lakken og lakkens glans samt se lakken i et mikroskop via en labtop. Disse er en slags forsikring for kunden og os selv- vi bruger det på større opgaver for at kunne vurdere lakkens tilstand bedst muligt.

Hvilke typer produkter bruger I?

Vi håndplukker de produkter, vi mener er de bedste og bruger vores globale netværk i søgen efter disse. Idag bruger vi hovedsagelig SONAX, RUPES, CarPro og Swissvax og Coatings fra forskellige producenter. Vi bruger kun kvalitetsprodukter og disse er så vidt muligt ph neutrale.

Er I forsikret?

Vi er forsikret hos TopDanmark op til kr 800.000 ved tyveri eller bearbejdningsskader. Biler med nummerplader er forsikret ved tyveri igennem kundens eget forsikringsselskab. Biler uden nummerplader er ikke forsikret, hvis værdien er over kr 800.000. I så fald skal bilen kunden selv sørge for at forsikre bilen med mindre andet er aftalt med Lars Oxholm Jensen.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev